неделя, 10 март 2013 г.

Майсторът преди ремонт - неделно кафе и Пролет на Клод Моне


Неделята на майстора. Градът се разсънва след падналия лек дъждец, а сега вече и небето прояснява. Чакат ме платка на телевизор за ремонт и едно посещение за проблем с ключалката пералня. Блокирала заедно с дрехите и водата вътре. Помолих собствениците да не напъват вратичката, за да не стане по-голяма повреда. Пия кафе, оставено на масичката до мен, а аз бързо преглеждам поща и новини.


Доста време не съм се заседявал в неделя до толкова късно у дома и усещането е повече от приятно. Особено сега – през отворената балконска врата влиза аромат на свеж въздух, на все по-приближаващата се към скучния столичен град безумно млада и дръзка пролет. Котето притичва през отворената врата на терасата, минава през кухнята, по коридорчето и отново се спира за миг при мен. Казва ми нещо на своя си котешки език и отново поема по маршрута си. Не обича промени. Доволна е, че и двамата сме тук. Спокойна е – в купичката има достатъчно гранулки, от които си хапва по малко, но трябва да има повече, защото иначе не се храни – оставя за после.


Отмина празничната серия от мартенски дни, дъждът отми и последните остатъци от стъклата. Споменах, че от много ангажименти, свързани със сервиз на различни електроуреди по домовете като климатици, перални, телевизори, печки и каквото още можете да си представите, не ми остава много време да рисувам за мое огромно съжаление.


Но обичам да разглеждам картини в нета от любими художници. Ето една, рисувана през 1873 на един от обичаните от мен импресионисти – Клод Моне (1840-1926). Картината е масло върху платно, има следните размери 62.2 x 100.6 см и изобразява малко селце по Сена, северозападно от Париж. Пастелните тонове на пролетта и чистата светлина са прекрасна цветна интерпретация на този нежен сезон. Дарена е от Мери Уилърд през 1926 година на Музея на модерното изкуство в Ню Йорк.




Пролет (Цъфнали дръвчета)



 



Майсторът на ремонтите на битова техника
ви пожелава пролетно настроение и успешна седмица.

2 коментара:

  1. Майсторе, шапка ти свалям за вкуса. Получих истинско пролетно настроение от картината на Моне!

    ОтговорИзтриване
  2. Пак се върнах защото картината на Моне ми връща хубави спомени от миналото:)

    ОтговорИзтриване

Благодаря, че коментирахте! :)