четвъртък, 17 ноември 2011 г.

Неволите на Майстора - част поредна, но и не последна!

Неволите на майстора - част...поредна и със сигурност не последна!
Винаги позитивно настроен, занимаващ се с ремонти на битовата техника на другите (само едно от нещата, с които съм се захванал антикризисно), този път реших да се оплача и аз. Не от нещо друго, но от намирането на необходимите за поправките резервни части  или по-скоро разпространението им из търговските обекти за тази цел.
Чували сме, че в наши дни вече всичко може да се  намери на родния пазар. Да , ама НЕ! Това е само градска легенда, нека вкарам и аз някой по-фешън израз в употреба. Оказва се, че като тръгна да търся някоя резервна част си е само по себе си цяла екскурзия из София – от Лъвов до Орлов мост, от Красно село до Слатина на цената на билетче за градския транспорт. Пътешествията из мръсната, прашна столица в търсене на необходимата резервна част за текущия ремонт на някое позабравило годинките телевизорче или мазна печка (някои хора дори не си правят труда да почистят я седмичните, я месечните отпечатъци от собствените си кулинарни опити) ми напомнят за праисторическите времена (не че съм набор на динозаврите, но май попрехвърлих и считаната за средна възраст) и как предшествениците ни са обикаляли и дебнали в търсене на плячка, с едната користна цел да заситят тумбаците и да впечатлят с майсторлък самките от съседната пещера. Та обикалям аз като допотопен екземпляр, а пък всички клиенти бързат и звънят - Майсторе, ще е готово ли утре?
Ех, хора - как да е готов ремонта като няма нормални магазини за резервни части, да не говорим за това че са пълни главно с ментета, които не са и много евтини - правени в някой гараж я в Китай, я в южната ни съседка.
Купувам на кило и поразия, слагам  в уреда или машинката и ...ИЗНЕНАДА , изгаря на момента или пък изобщо не проработва! Ще спестя думите тук, малко автоцензура. Или все пак да ги кажа – може да стана следващия почетен доктор към някой университет, май добре ще се отрази на реномето ми, а?
В същото време, и   клиентът не е виновен, той си плаща за една част, не за две или три! Ама и аз не съм! В крайна сметка,  Майстора е с двата крака вътре - на загуба отива ремонта на  домашната техника! Да не говорим, че някъде не си актуализират информацията по сайтовете – пише, че имат 34 бройки, бия път до там – има, ама да не казвам какво по-точно. Ако звънна пък, за да спестя време от ненужната разходка – или никой не вдига телефона, или са много заети точно сега. Фирмена политика, не е мой проблем.

Та така се получава и с ремонтите ( както и много др. неща, които е безмислено да изреждам или споменавам даже) в родната ни държавица. Като няма стандарти, ОТК и други такива следящи институции, дето ги имаше едно време – ще пием по една студена вода, ама лошо, че и на нея вдигнаха цената, или вече е менте и тя!

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодаря, че коментирахте! :)