понеделник, 8 април 2013 г.

Пишман майстор “ремонтира” готварска печка (2/remake)

Подобен пост съм правил преди време в друг блог. Преработвам и пускам  отново, защото освен шеговитата ситуция, която разказвам,  не трябва да забравяте да не се хващате с ремонт на техника, ако не притежавате съответните умения и познания.  Последиците може да са сериозни.
 
Ето и историята на границата комичното да премине в трагично, поради отявлена некомпетентност. 

Мой възрастен съсед ме повика да помогна с един кабел, с който не можел сам да се справи. През деня бях зает с ремонти на телевизори и отидох привечер, заварвайки следната битова картинка – човечецът, който разбира от електричество не повече отколкото аз от китайски йероглифи, направил удължител за готварската си печка на балкона. Типичен представител на кръжока „Ръцете ми пречат”.

Каквато и да е липса на технически познания довела до създаването на „чудо” на електриката – в двата края на кабела се мъдреха… щепсели (!), а на кабела на печката се кипреше контакт! Да, представете си само! Опасно (в най-буквалния смисъл на думата) изобретение на пореден пишман „майстор”! Цяло щастие беше, че токът не бе сторил бели. Като се изключи кабела от печката, остава оголен щепсел, който може по невнимание да бъде настъпан, пипнат и  по-добре да не го и помислям! 



Поправих кабела набързо, предупредих го да не пипа каквото не разбира и така. Бях забравил случката, но наскоро отново ме потърси, този път свързал по гореописания начин кабела на кухненската печка…И този път се размина.

Понякога не си струва да рискуваме живота или здравето на семейството в опитите си да саморемонтираме неща, от които не разбираме. С електричеството шега не бива. Както не вадим зъби сами, не правим операция, ако не сме медици, не шофираме без книжка, така и не е необходимо да се правим на майстори техници, когато има кой да свърши тази работа или да ремонтира повреден електроуред (пералня, телевизор, печка, фурна, микровълнова, климатик, бойлер) или електроинсталация.


Инж. Станев

Тел. 0898 371028

Сервиз на телевизори, перални, съдомиялни, сушилни, климатици, печки, фурни,  микровълнови, бойлери и др. битова техника по домовете без почивен ден.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодаря, че коментирахте! :)