понеделник, 3 декември 2012 г.

Тестер за правотокови инверторни електродвигатели на вътрешните тела на климатиците - авторска разработка на инж. Станев

Изработеното от мен устройство, което виждате на снимките, представлява тестер за правотокови (инверторни) електродвигатели за турбините на вътрешните тела на климатиците. Използва се за проверка на изправността на инверторни двигатели със захранване 240-340 DCV и мощност до 40 W. Също така, може да намери приложение при проверка на нивото на шум след смяна на лагерите на електродвигателя. Устройството може да задава трите основни режима на работа на електродвигателя – HIGH, MEDIUM, LOW.

 

С тестера могат бързо и на място да се проверят електродвигателите на вътрешните тела на климатиците, а може и да се използва в сервизни условия.


       

Изработено е по поръчка на голяма фирма за продажба и ремонт на климатици. На мен лично ще ми улесни до голяма степен ремонтната дейност. На пазара се предлагат комбинирани чекери единствено да големите дистрибутори на цени, започващи от 2000 евро. При интерес от страна на фирми и сервизи за климатици, може да поръчате изработката на такъв тестер.

        

Така оползотворих неделния ден, отказвайки ремонт на печка на господин, който се обади в 17.50 с желание да му сменя изгорелия реотан на фурната. Беше непреклонен да се отложи поправката за днес, пренебрегвайки доводите ми, че в неделя по това време не работи никой магазин за резервни части, за да се закупи нов реотан, ако изобщо това беше повредата, поставена от колегата любител. Отделно, че живееше на час път от мен. Реотаните за различните фурни и модели са различни, не ми е възможно да имам всичко в запас. Но спешният ремонт е спешен! Дори в неделя вечер.

  
Успешна и щастлива нова седмица от майстора на ремонтите на битова техника!

 

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодаря, че коментирахте! :)