понеделник, 7 ноември 2011 г.

Как да не се държим на интервю за работа

Как да не се държим по време на интервю за работа



Има някои основни изисквания за поведението по време на интервю за работа.  За съжаление, на базата на собствения ми опит или разказаното от приятели, по нашенските агенции за подбор на персонал или при директен контакт с „президента” на дадена компания  част от тези  правила  са без значение. Въпрос на манталитет, култура и съвкупност от доста допълнителни качества. Да не говорим за начина, по който правят отсяването за допускане до самото интервю (на приципа на първите изпратили документи или снимката на някого, който допаднал или не на вездесъщата секретарка, пардон офис-мениджър) и липсата на елементарно уведомление след това. 


                


Какво пък – нека опитаме. И успех!


* Да закъснеете.


                    


* Да пристигнете прекалено рано.
* Да запалите цигара или да миришете силно на тютюн.
* Да злословите против бившия си шеф.
* Да лъжете за умения / опит/ знания.
* Да сте облечени неподходящо за съответната позиция.
* Да не помните името на интервюиращия.
* Да сте обилно напръскани с парфюм или афтършейв.
* Да не сваляте слънчевите очила.
* Да имате блутут устройство на ушенцето.
* Да не сте проучили работодателя предварително.
* Да пропуснете да проявите интерес  към позицията.


                            

* Да задавате прекалено рано въпроси за заплата и бонуси.
* Да заявите изискванията си за заплатата съвсем в началото.
* Да не можете да обясните защо смятате, че сте подходящ за позицията.
* Да не носите копия от CV-то и други необходими документи.
* Да не помните какво сте писали в мотивационното писмо или в автобиографията си.
* Да задавате твърде много въпроси.
* Изобщо да не задавате въпроси.
* Да сте неподготвени да отговаряте на стандартни въпроси.
* Да не следите внимателно какво казва интервюиращият.
* Да говорите прeз по-голямата част от времето.
* Да прекъсвате интервюиращия.
* Да не влизате в тон със събеседника си.
* Да се прозявате.
* Да седите отпуснато на стола.


                                

* Да идете с приятел/ка или дори с мама.
* Да дъвчите дъвка, гризете химикал, молив, краищата на косата си.
* Да се хилите, кискате, да си подсвирквате, тананикате, примлясквате.
* Да използвате паразини фрази – „нали/значи/мии/таковата ” и други подобни.
* Да се хвалите, парадирате с имена на познати,  да се държите като дразнещ всезнайко.
* Да поискате да идете до тоалетна.
* Да скромничите лицемерно или прекомерно.
* Да се здрависвате съвсем отпуснато или с всичка сила да стиснете ръката на събеседника си.


                          

* Да не гледате право в очите или обратното – да прекалявате с втренчения поглед.
* Да седнете преди интервюиращия.
* Да се ядосате или да смъкнете гарда.
* Да се оплачете, че сте чакали твърде дълго.
* Да се оплаквате за каквото и да е.
* Да държите груб тон на секретарката/рецепцията.
* Да покажете притеснение или нервност.


                       

* Да навлизате в излишни подробности защо сте изгубили/напуснали предишната си работа.
* Да фамилиарничите и разказвате тъпи смешки.
* Да звучите/изглеждате отчаяно.
* Да поглеждате часовника.
* Да споделяте твърде много за себе си.



                              


* Да преигравате и отговаряте сякаш сте репетирали.
* Да оставите включен звука на мобилния телефон.
* Да не попитате нищо за естеството на работата.



С пожелание за успешна, позитивна и спокойна седмица! ;)


                  



Ремонт на черна и бяла техника, извънгаранционен сервиз, монтаж и поддръжка, консултант ВЕИ, инвеститорски контрол външни и сградни инсталации, графично оформление на рекламни и технически материали, преводи от/на английски/руски езици, editing/proofreading, създаване, оформяне и корекция на съдържание за уеб, текстове, официални писма, поздравления, слогани.

Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодаря, че коментирахте! :)