петък, 4 ноември 2011 г.

Как да кажем "стоп" на гнева

Когато сме афектирани и ядосани сме склонни да правим и вършим неща, за които по-късно да съжаляваме. Ето някои практически предложения за овладяване на тези изблици без претенции за изчерпателност на тази така обширна тема от нашето ежедневие.

* Не казвайте нищо в пристъп на гняв. Така само нажежавате атмосферата и бихте наранили другия. Изречените от нас думи ще предизвикат същата реакция и се получава безмислен и негативен диалог. Ако замълчим, ще спечелим време да се успокоим.
„Когато си ядосан брой до десет преди да кажеш нещо. Ако си много ядосан – брой до сто” – Т. Джефърсън
* Запазете спокойствие и не обръщайте внимание, когато се опитвт да ви ядосат. Някои люде изпитват нездраво удоволствие докато се опитват да вбесят околните. Ако запазите хладнокръвие и не реагирате на думите и провокациите им, те ще изгубят интерес и няма да ви притесняват занапред.
* Разсъждавайте над ситуацията, за да спрете гнева – щом усетите, че във вас нахлува това чувство, опитайте да овладеете нещата – кажете си, че само ще влошите положението и се дистанцирайте от прилива на гняв.
*  Отнасяйте се любезно и мило с останалите – представете си дразнителя като безпомощно 5 годишно дете. Не обръщате внимание на стореното от малко дете, защото не го е направило нарочно, нали? Така прошката идва съвсем естествено. Този метод, предложен от индийски гуру, помага за отношенията при членовете на едно семейство.


                             

* Ценете спокойствието повече от нервите, породени от гневни емоции. Не позволявайте гнева да остане дълго вътре в душата ви. Дори и да сте в правото си да сте ядосан на някого, защо трябва да нарушавате душевното си равновесие?!
* Винаги се опитвайте да разберете тези, на които сте ядосани. Ако успеете да запазите спокойствие и да се издигнете над положението, ответната страна може да започне да изпитва чувство на вина за проявата на  гняв спрямо вас. Подсъзнателно биха се опитали да сторят същото като вас.
* Насочете вниманието си към нещо коренно различно. Докато някой се опитва да ви изкара извън равновесие – мислете за нещо, което ви прави щастливи. Най-добрият ответ спрямо всичко отрицателно е да се концентрирате върху нещо положително.
* Дишайте дълбоко. Помaга за премахване на чувството на гняв.
* Медитирайте. Редовното й практикуване води до добри резултати и  спомага за възстановяването на душевния мир и равновесие.
* Усмихвайте се. Това просто упражнение има свойството да тушира много негативни реакции. Като се усмихвате – показвате своята добронамереност към околните и света. Една усмивка не струва нищо, за да озари лицето ви, но може да постигне много в напрегнати и наелектризирани ситуации.


                   



Здравият разум
Ако не заключите колата си, много вероятно е да бъде открадната. Това поражда чувство на гняв. Целта е да ограничите до минимум ситуациите, които пораждат сходни емоции – просто заключете колата. Ако усещате, че на работното ви място цари несправедливост – опитайте се да разрешите проблемите, за да се създаде по-спокойна атмосфера, която поражда по-малко гневни изблици. Нека се опитаме да направим света около себе си  малко по-добър. Каквито и да са целите ни – винаги се действа по-лесно с ясно съзнание и доза уравновесеност. Ако действате под влияние на гняв и когато сте ядосани, вероятността да постигнете желаното става по-слаба.
Учителят Дънов смята, че гневът води до заболявания на нервната система. Той смята, че всички болести се лекуват чрез смирение. Човек се освобождава от болезнените състояния чрез смирението. Здравето на човека, според Учителя, зависи от следните четири неща: от силата на неговия дух, от добротата на неговата душа, от светлината на неговия ум и от мекотата на неговото сърце. Здравето се възстановява чрез мисълта, но се поддържа чрез човешките чувства.


С пожелание за спокоен и позитивен петък и много усмихнат уикенд ;)

                                        
Ремонт на черна и бяла техника, извънгаранционен сервиз, монтаж и поддръжка, консултант ВЕИ, инвеститорски контрол външни и сградни инсталации, графично оформление на рекламни и технически материали, преводи от/на английски/руски езици, editing/proofreading, създаване, оформяне и корекция на съдържание за уеб, текстове, официални писма, поздравления, слогани.


Няма коментари:

Публикуване на коментар

Благодаря, че коментирахте! :)